Winter in het Dolfinarium

Het park is stil, wit, spekglad en lijkt verlaten bij binnenkomst tijdens de gesloten periode. Echter wordt er hard gewerkt om te zorgen dat alles er het volgende seizoen weer goed en verzorgd uit ziet; verbouwingen worden uitgevoerd, op kantoor wordt hard gewerkt en de trainingen gaan door. Dolfinariumweb werd uitgenodigd om op het park een kijkje te nemen tijdens de gesloten periode.

 

  • Verbouwingen en reparaties

Zoals iedereen weet wordt het decor voor de nieuwe dolfijnenshow De Droomwens veranderd. Helaas is alles rondom De Droomwens nog strikt geheim en kan over de show nog niets gemeld worden. In het Dolfijndomijn worden in aanloop op de nieuwe show de toiletten gerenoveerd en uitgebreid. De oude toiletten zullen worden samengevoegd en dienstdoen als de dames toiletten. Aan de andere kant van de ingang komen nieuwe toiletten waardoor er meer ruimte zal ontstaan en minder rijen voor de toiletten. Verder worden er een aantal rioleringen verlegt langs de zeeleeuwenzee. In december 2009 zijn de vlonders langs de Odiezee vervangen. Voor de opening zullen alle netten onder de hekken rondom de Odiezee ook nog vervangen worden.

 

  • Park

Op het park worden de laatste decoraties van de Winteropening weggehaald en krijgt hier en daar een gebouw een likje verf. Verder is het spekglad op het park, want er wordt in de gesloten periode geen zout gestrooid op het park.

  • Marketing

Op de marketingafdeling van het Dolfinarium wordt hard gewerkt voor aankomend seizoen. De afdeling moet altijd een aantal maanden voorliggen op wat je op het park ziet. De marketingafdeling is druk bezig met het ontwerpen van de nieuwe consumentenfolder welke zelf ontworpen wordt. Verder wordt er nagedacht over de reclamecampagne voor de nieuwe dolfijnenshow 'De Droomwens'.

  • Terugblik op 2009

Samen met PR Manager Bert van Plateringen kijken we terug naar 2009.

  • Hoe zou je afgelopen seizoen omschrijven?

    'Ik denk dat we tevreden mogen zijn met de resultaten van afgelopen seizoen.' antwoordt hij met een tevreden blik. 'Iedereen had het over een economische crisis, maar daar hebben wij eigenlijk weinig van gemerkt. We hebben wel iets minder bezoekers gehaald dan dat we wellicht verwacht hadden. Afgelopen seizoen hebben we tussen de 750.000 en 800.000 bezoekers gehad. Wij hebben absoluut dus nauwelijks last gehad van een economische crisis.'
  • Is er met de reclamecampagne voor de nieuwe zeeleeuwenshow het gewenste resultaat behaald?


'Ja!' antwoordt hij enthousiast. 'Uiteindelijk qua bezoekersaantallen zeker, met name met de zomermaanden hebben we goede weken gehad. Mede door het goede weer. Het was natuurlijk perfect parkweer met 20 tot 25 graden Celsius. Je hoorde van veel mensen dat de posters overal te zien waren. Dat is natuurlijk erg belangrijk, want dan wordt er over het park gepraat.'


  • Komend seizoen

De grootste verandering komend seizoen zal de nieuwe dolfijnenshow zijn. Met een geheel nieuwe verhaallijn, een nieuw decor en nieuwe dieren tijdens de show. Verder zal komend seizoen in maart het park alleen de weekenden geopend zijn.
Ook dit jaar weer twee zwangerschappen bij de tuimelaardolfijnen. Waarbij begin maart de eerste jonge dolfijn te verwachten is. Seizoen 2010 is ook het seizoen waarin Spetter 5 jaar zal worden en waarvoor een groot verjaardagsfeest georganiseerd zal worden.

 

  • Foto's

 

Met speciale dank aan Bert van Plateringen.